Reviews (8)

Nurse has been excellent

March 1, 2022
Parkinson’s specialty nurse has been excellent.
Anonymous

Reply from Moseley Hall Hospital

Thank you for your feedback about the specialist nurse at MHH. I will ensure the feedback is shared.
Best wishes
Lynne


Provider responded

Satisfied

August 31, 2021
I have used their services twice and am satisfied by the help and information received.
Anonymous

Reply from Moseley Hall Hospital

Firstly apologies for delay in responding to your feedback.
Thank you for your feedback, it is always great to know that we are getting it right. It would be helpful if you could let me know what actual service at Moseley Hall you talk about.
If you can please contact me via email - anne.pemberton3@nhs.net
Many Thanks
Anne Pemberton
Patient Experience Operational mNager


Provider responded

Extremely good hospital

June 10, 2021
I was an inpatient at Moseley Hall Hospital for about 6 weeks. I was taken to Moseley Hall Hospital for rest and physiotherapy after I had suffered a spinal stroke. I am a coeliac as I have an allergy to gluten. The head of the hospital dieticians and catering department came to see me every day to work out my menu for the day. She was extremely kind and nothing was too much trouble. The nursing sisters on ward 4 were kindness itself and their nursing staff were also extremely kind to me. The physiotherapy unit for ward 4 helped me considerably as well. Moseley Hall Hospital is an extremely good hospital and I was treated extremely well there for which I am very grateful.
Anonymous

Reply from Moseley Hall Hospital

Thank you so much for taking the time to leave your feedback on your experience. It is really important to us here at Birmingham Community Healthcare NHS Trust that we provide the right care for people . I will ensure that the ward and the staff are made aware of your feedback.
If you would like to be involved in telling you story in more detail then please can you contact Anne Pemberton, Patient Experience Opertational Manager on 07713 089574 or email anne.pemberton3@nhs.net.


Provider responded

Terrible restricted from speaking to patient

Neurology
December 9, 2020
My stepdad was referred here after having a head injury however myself and family have been restricted from speaking to my stepdad after his next of kin told the hospital to stop contact with anyone but him. The hospital have done exactly this and now my stepdad is left without his family support. They have took away his rights. The nurses do not help and will not allow us to have contact with him.
Anonymous

ward 8 night staff absolutely shocking

Rehabilitation
November 15, 2018
My mothers first night on this ward she was pulled about by her arms which hurt her, told to wipe her own bottom when she has no left side movement made to sit up the bed by herself, when I was on the phone and asked for the nurses name in question I was told her name was forgot, disgusting treatment for a elderly patient whose had a stroke
donna butler

Reply from Moseley Hall Hospital

Dear Ms Butler

Thank you for raising your concerns about your mother's care and treatment when she was admitted to Moseley Hall Hospital. I am very sad to read about the lack of care and compassion you have described, and for the lack of support you received from a nurse when you called the ward.

In order to address this matter with the staff concerned, it would be really helpful to know more detail (your mother's name, date of admission, if she is able to describe the nurse involved). Please do contact me at your earliest convenience by email Alison.last@bhamcommunity.nhs.uk or phone 0121 466 7128 and I will be pleased to listen to the experience in more detail.

If you prefer, you may wish to request a meeting with the Team Leader and / or the Matron for the ward, and for this you would speak to any member of the ward team, or phone 0800 917 2855

I look forward to hearing from you at your convenience, and hope the remainder of your mother's admission is a more positive experience than the first 24 hours.

With kind regards

Alison Last
Associate Director of Patient Experience


Provider responded

Mother-in-law has COPD & is well cared for

unknown
October 25, 2016
My mother-in-law lives in sheltered housing. She has chronic obstructive pulmonary disease and the GP has arranged domiciliary respiratory care via Moseley Hall Hospital. Her COPD is being well managed and she has not been to hospital this year. She has an emergency pack at home which has allowed her take control of the COPD and manage the symptoms. She sees the same nurse on a regular basis - they have a good relationship. She can call the nurse if she needs to between the visits.
Anonymous

Reply from Moseley Hall Hospital

Thank you for your comments, and it is lovely to read how well your mother in law's respiratory health has been looked after. The community teams work hard to support patients to remain at home whenever possible, and to make a difference to the lives of people living with long term conditions such as COPD.

I am sorry for not responding sooner but your comments have only just been brought to my attention. I will make sure your feedback is passed on to the team immediately.

Thank you again for taking time to leave your feedback.

Kind regards

Alison Last
Associate Director of Patient Experience
Birmingham Community Healthcare NHS Foundation Trust


Provider responded

Assesment and treatment excellent

July 27, 2016
Regular patient at assessment and treatment. Staff are friendly and caring. Always seen on time. They really care and if you are unable to attend because of illness etc they call to see how you are. I even had a sympathy card after a bereavement
Anonymous

Reply from Moseley Hall Hospital

Thank you for your lovely feedback about the Assessment and Treatment Service at Moseley Hall Hospital. I am sorry for the delay in responding to you, but this feedback has only just come to my attention. I will make sure the feedback is shared with the team on ATS so that they know how much you appreciate them.

Thank you again for taking time to give your feedback via the Healthwatch website.

Kind regards

Alison Last
Associate Director of Patient Experience
Birmingham Community Healthcare NHS Foundation Trust


Provider responded

Very Stressful and upsetting

No
December 2, 2015
Incontinence team - keep ordering pads to suit themselves and not what I need. I think if would be really good if people that use services like incontinence pads or specialist equipment should rate the service and staff. An independent survey should be done regarding long term service which are being used.
Anonymous

Reply from Moseley Hall Hospital

Thank you for your feedback which unfortunately I have only just seen. You posted this 12 months ago and I wonder if you are still experiencing difficulties with your supply of continence products. If you would like to discuss the situation with the Customer Services Team please phone 0800 917 2855.

Thank you again for getting in touch via Healthwatch and my apologies for the delay in responding to you.

Kind regards

Alison Last
Associate Director of Patient Experience
Birmingham Community Healthcare NHS Foundation Trust


Provider responded

Leave your Feedback


Moseley Hall Hospital

Contact

0121 466 6000

Alcester Road
Birmingham
West Midlands
B13 8JL

Location

Share this rating